Beställa intyg
Här kan du som arbetar eller har arbetat för Hällefors kommun beställa arbetsgivarintyg eller tjänstgöringsintyg.
- Beställningarna av intygen behandlas i den ordning de kommer in.
- Handläggningstiden är mellan 1 och 14 dagar.
- Arbetsgivarintyg kan enbart beställas på redan arbetad tid.
Formulär för beställning av intyg
Arbetsgivarintyg
Arbetsgivarintyget innehåller uppgifter om bland annat hur mycket och när du har arbetat, vilken lön du haft och varför arbetet upphörde. Din A-kassa brukar begära arbetsgivarintyg, ibland även Försäkringskassan.
Tjänstgöringsintyg
Tjänstgöringsintyget innehåller uppgifter om anställningstid och befattning. Ett tjänstgöringsintyg används för att styrka meriter till exempel vid ansökan om arbete eller utbildning.
Övriga upplysningar
Här kan du ange om du vill ha intyg för flera perioder och/eller annat av vikt.
Kontakt
HR-enheten Telefon: 0591-641 14 E-post: lonekontoret@hellefors.se