Beställa intyg
Här kan du som arbetar eller har arbetat för Hällefors kommun beställa arbetsgivarintyg eller tjänstgöringsintyg.
- Beställningarna av intygen behandlas i den ordning de kommer in.
- Handläggningstiden är mellan 1 och 14 dagar.
- Arbetsgivarintyg kan enbart beställas på redan arbetad tid.
Beställning av intyg
Arbetsgivarintyg
Arbetsgivarintyget behövs då en arbetstagare söker arbetslöshetsersättning eller söker aktivitetsstöd. Arbetsgivarintyget innehåller uppgifter om bland annat hur mycket och när du har arbetat, vilken lön du haft och varför arbetet upphörde.
Vi som arbetsgivare skickar in arbetsgivarintyget digitalt från lönesystemet till arbetsgivarintyg.nu som hanterar det vidare till din a-kassa där du får logga in och granska uppgifterna.
Tjänstgöringsintyg
Tjänstgöringsintyget innehåller uppgifter om anställningar, omfattningar och anställningstid. Ett tjänstgöringsintyg används för att styrka meriter till exempel vid ansökan om arbete eller utbildning.